Öppna utbildningar

Kundkommunikation

 Kundkommunikation

Vill du bli en mästare på kundkommunikation? Vill du stärka dina kundrelationer och bygga långsiktig lönsamhet? Välkommen till en kurs som ger dig verktygen du behöver! Lär dig att hantera svåra samtal, vända missnöje till nöjdhet och förebygga konflikter innan de uppstår, både muntligt och skriftligt. Oavsett om du är ny eller erfaren i kundkontakt kommer denna kurs ge dig de insikter och färdigheter du behöver för att bemöta kundens behov och skapa en bättre upplevelse för alla.


Datum: Torsdagen den 28 augusti 2025

Tid: 09.00-16.30

Plats: Centrala Stockholm

Antal deltagare: Max 8 på varje kurstillfälle


Målet med kursen: Att ge dig konkreta verktyg och kunskaper för att kommunicera med dina kunder tydligare, trevligare och tryggare.

Vem bör delta? Alla som vill förbättra sin förmåga att kommunicera, hantera och bemöta kunder och andra intressenter.


Deltagare tycker till:

"Överlag väldigt bra! Jag fick bra verktyg till att stanna upp, tänka till innan man uttalar sig eller gör något förhastat." Eric Karlsson, Norsjö kommun 

"Fick flera konkreta råd och tips som jag kommer att ta vidare till min personal. Materialet vi fick innan kursen var mycket bra och jag kommer att använda det på vår arbetsplats."  Ida Åkesson, Folkets Bio Malmö 


Kursinnehåll:

Kundkommunikationens grunder
- Vad som menas med god kundkommunikation och professionellt bemötande
- Kunskap om personlighetstyper och beteendemönster
- Förståelse och insikter i utmaningarna med kundkommunikation
- Så skapar du förtroende och tillit

Anpassad kommunikation och tydlighet
- De vanligaste mejlmisstagen som skapar irritation och missnöje
- Röstens betydelse i telefon och möten
- Tonalitet i skrift och tal
- Kunskap om kroppsspråkets samspel i kommunikationen
- Digital kommunikation – så skapar du mer engagemang och tydlighet

Lågaffektiv kommunikation i utmanande kundsamtal
- Konflikthantering – förebygg och få verktyg för att inte gå på impuls
- Minska missförstånd med tydliga spelregler, gränser och instruktioner
- Bekräfta och lyssna aktivt för att ge rätt svar
- Hantera förminskningar och förolämpningar proffsigt!
- Vikten av tydlighet och empati i mötet med frustrerande kunder

Inkluderande och lösningsorienterad kommunikation
- Skapa en inkluderande kommunikation
- Aktivt lyssnande – Visa att du är uppmärksam på kundens behov
- Vänlig och professionell ton – Använd ett vänligt språk och en positiv attityd
- Tydlig och enkel kommunikation – Förklara information på ett enkelt sätt
- Personlig anpassning – Ge kunden extra uppmärksamhet – det lilla extra

Övningar
Kursen varvar teoriavsnitt med övningar, gruppdiskussioner och reflektioner.

Kundkommunikation som företagsanpassad kurs
Kursen kan även anpassas till din organisation, ditt team, din förvaltning och företag. Kontakta oss för ett förutsättningslöst samtal: 070-632 21 92 eller mejla info@creviretorik.se - välkommen!


Anmäl dig via formuläret, betalning erläggs mot faktura

Anmälan

Öppen utbildning: Kundkommunikation
Datum: 28 Aug 2025
Kostnad: 6 900 kr exkl moms

Faktureringsuppgifter

* om annat än ovan!

Vi kommer att fakturera er 6 900 kr / person. Priset är exkl.moms. 

Vid gruppbokning anmälan och info om pris kontakta Nina Buchaus