Öppna utbildningar

Bemötande i tuffa situationer - digitalt

 Bild3

Uppgradera ditt professionella bemötande till världsklass!

Ett gott bemötande är kärnan i varje framgångsrik interaktion. Men låt oss vara ärliga, det är inte alltid enkelt. Är du redo att ta ditt bemötande till nästa nivå och bemästra konsten att hantera även de mest utmanande situationerna med kunder och medborgare?

Vem bör delta: Denna kurs är skräddarsydd för dig som arbetar inom kundtjänst, försäljning, support eller någon annan form av kund- eller medborgarrelation. Oavsett om du jobbar med bemötande IRL, i telefon eller via e-post, är denna kurs ett måste för dig som strävar efter en tydligare säkrare kommunikation.

Varför denna kurs: Genom en kombination av insikter och konkreta verktyg kommer du att lära dig att bemöta varje situation med lugn och självsäkerhet. Från att navigera genom stressiga ögonblick till att hantera otrevliga attityder, klagomål och konflikter, kommer du att utrustas med den insikter, kunskap och trygghet som krävs för att lyckas.

Deltagare tycker till: "Fick flera konkreta råd och tips som jag kommer att ta vidare till personalen. Materialet vi fick innan kursen var mycket bra och jag kommer att använda det på vår arbetsplats."  Ida Åkesson, Folkets Bio Malmö 


Datum: 27 mars 2025

Tid: 09.00-12.00

Plats: Digitalt via Zoom


Vad du kommer att lära dig

  • Förstå kundens och medborgarens behov: Få insikt i deras förväntningar och lär dig skapa positiva möten.
  • Bemöta med professionalism: Behåll lugnet och hantera alla situationer med ett inkluderande och respektfullt förhållningssätt.
  • Strategier mot stress och irritation: Praktiska metoder för att behålla fokus och hantera utmanande känslor.
  • Retoriken ethos stärker dig att bygga upp en trovärdig karaktär i utsatta situationer. 
  • STAR-tekniken: Motverka impulsiva reaktioner och behåll kontrollen!
  • Avväpna konfrontationer: Bemöt kritik och härskartekniker med lugn och säkerhet.
  • Kommunikativa verktyg för självsäkerhet: Lär dig uttrycka dig med trygghet i både digitala och fysiska samtal.
  • Lyssna aktivt: Upptäck viktiga detaljer och visa verkligt engagemang för att förstå kundens behov.
  • Röstens betydelse när det hettar till: lär dig enkla röstknep för att bemöta tuffa situationer. 
  • Kroppsspråkets nycklar: Använd din hållning, gester och uttryck för att stärka ditt budskap och skapa förtroende.

 


Kursens höjdpunkter

  • Bemötande i världsklass: Lär dig att skapa en omedelbar positiv inverkan.
  • Praktiska verktyg för att navigera genom utmanande situationer.
  • Öva på att använda din röst, ditt kroppsspråk och dina ord för att skapa förtroende och tillit.
  • Dela och lära från dina egna erfarenheter i en stödjande miljö.

Anmäl dig nu och ta steget mot att bli en mästare på professionellt bemötande! 


Pris: 2 950 kr exklusive moms

I priset ingår digitalt kursmaterial 


Anmäl dig via formuläret, betalning erläggs mot faktura

Anmälan

Öppen utbildning: Bemötande i tuffa situationer - digitalt
Datum: 27 mars 2025
Kostnad: 2299 kr. exkl moms

Faktureringsuppgifter

* om annat än ovan!

Vid gruppbokning anmälan och info om pris kontakta Nina Buchaus

Bokningsregler gällandes avbokning 

Kostnadsfri avbokning av utbildningsplats fram till 30 dagar till utbildningsstart.

Vid avbokning 29-15 dagar före utbildningsstart debiteras 50% av kostnaden.

Vid avbokning 14 dagar före utbildningsstart eller senare debiteras hela kursavgiften. 

Skulle du få förhinder och ej kan delta överlåt gärna kursplatsen till en kollega. 


Om kursledaren Nina Buchaus och utbildningsföretaget Crevi Retorik 

Nina Buchaus är VD och utbildare i företaget Crevi Retorik. Hon har 15 års erfarenhet av att coacha och utbilda inom offentliga sektor och näringsliv. Nina har stor kompetens och erfarenhet av bemötande och kommunikation. Hennes kurser får höga betyg av deltagarna - de är strukturerade, konkreta och upplevelsebaserade. 


Vill ni ha denna kurs till er organisation eller enhet?

Välkommen att höra av dig till Nina Buchaus 070-6322192 eller info@creviretorik.se